Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Ερώτηση για την απαξίωση των βρεφονηπιακών σταθμών του ΟΑΕΔ

Ερώτηση σε συνδυασμό με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τους Υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης σχετικά με τη λειτουργία και το μέλλον των βρεφονηπιακών σταθμών του ΟΑΕΔ κατέθεσαν οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ. Δημήτρης Αναγνωστάκης (Ευβοίας) και Κατερίνα Μάρκου (Β’ Θεσσαλονίκης).


Στην ερώτησή τους, οι βουλευτές αναφέρονται στην απαξίωση από την Πολιτεία του σημαντικού κοινωνικού έργου που προσφέρουν στους εργαζομένους, οι 25 βρεφονηπιακοί σταθμοί που λειτουργούν στην Επικράτεια, αφού σημαντικός αριθμός εργαζομένων που απασχολούνταν σε αυτούς, οδηγήθηκαν σε διαθεσιμότητα το Σεπτέμβριο του 2013.Η κίνηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά και σε πλήρη ανάπτυξη της δυναμικότητάς τους οι ΒΝΣ (φιλοξενούνται μόλις 1.370 παιδιά αντί για 2.060).

Παρόλο που έχουν υποβληθεί επανειλημμένα αιτήματα από τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ προς το Υπουργείο Εργασίας από τη Διοίκηση του Οργανισμού για την τοποθέτηση υπαλλήλων στους ΒΝΣ στο πλαίσιο της κινητικότητας, μέχρι και σήμερα καμία τοποθέτηση δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, ζητούν, να μάθουν ποια είναι τα σχέδια των αρμόδιων Υπουργείων για το μέλλον των βρεφονηπιακών σταθμών του ΟΑΕΔ αλλά και για τους εργαζόμενους που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα και ζητούν την κατάθεση των αποφάσεων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης με το οποίο αποφασίστηκε η κατάργηση των ειδικοτήτων που εργάζονταν στους ΒΝΣ αλλά και τις σχετικές εκθέσεις αξιολόγησης.



Το κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ σε συνδυασμό με Α.Κ.Ε.

Προς: α) τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και β) τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης

ΘΕΜΑ: Σχετικά με τη λειτουργία και το μέλλον των βρεφονηπιακών σταθμών του ΟΑΕΔ

Μετά από την κατάργηση των Οργανισμών Εργατικής Εστίας και Εργατικής Κατοικίας, [ΠΥΣ 7/28-2-12 ΦΕΚ 39 Α], το άρθρο 35 του ν. 4144/2013 προέβλεπε την καθολική διαδοχή των καταργηθέντων Οργανισμών από τον ΟΑΕΔ. Μεταξύ των αντικειμένων που ανέλαβε ο ΟΑΕΔ ως καθολικός διάδοχος είναι και η λειτουργία των Βρεφονηπιακών Σταθμών του τ. ΟΕΕ.

Οι ΒΝΣ ξεκίνησαν να λειτουργούν το 1984, παρέχοντας αγωγή και ασφαλή διαμονή για βρέφη και νήπια ως 2,5 ετών, ως κοινωνική παροχή προς τους εργαζόμενους, ιδίως τις εργαζόμενες μητέρες. Σήμερα, λειτουργούν 25 τέτοιοι σταθμοί σε ολόκληρη την επικράτεια σε ιδιόκτητα κτίρια (με εξαίρεση τους ΒΝΣ Ασπροπύργου και Καλαμάτας), τα οποία τηρούν όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, υγιεινής και λειτουργικότητας των χώρων προσχολικής αγωγής και διαθέτουν υλικοτεχνικό εξοπλισμό σύμφωνο με τα δεδομένα της σύγχρονης παιδαγωγικής. Παράλληλα, διαθέτουν τους απαραίτητους χώρους προετοιμασίας και παρασκευής γευμάτων και είναι πλήρως εξοπλισμένα με επαγγελματικές συσκευές μαγειρείου και φύλαξης τροφίμων για την παροχή σίτισης στα φιλοξενούμενα παιδιά.

Παρά το σημαντικό έργο που πρόσφεραν και προσφέρουν οι ΒΝΣ του ΟΑΕΔ, βρίσκονται σήμερα σε κατάσταση απαξίωσης από την πολιτεία.

Συγκεκριμένα, με την υπ’ αρ. 30301/139/2013 ΚΥΑ [ΦΕΚ Β’ 2232], καταργήθηκαν 251 οργανικές θέσεις στον ΟΑΕΔ, πλήττοντας κατά κύριο λόγο ειδικότητες και υπαλλήλους του τ. ΟΕΕ που απασχολούνταν στους ΒΝΣ (Βοηθοί μαγειρείων, προσωπικό καθαριότητας, φύλακες – νυχτοφύλακες), με 5 ως 12 χρόνια προϋπηρεσίας στην ίδια θέση. Η κίνηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά και σε πλήρη ανάπτυξη της δυναμικότητάς τους οι ΒΝΣ. Ειδικότερα, από 2.060 βρέφη και νήπια που θα μπορούσαν να φιλοξενούνται, η οργανική δύναμη για το έτος 2013-14 αφορά στη φιλοξενία μόλις 1.370 παιδιών.

Η έλλειψη προσωπικού σε καίριες ειδικότητες, όπως είναι το προσωπικό καθαριότητας, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των ΒΝΣ και θέτει σε κίνδυνο την υγιεινή και ασφάλεια των φιλοξενούμενων παιδιών. Γι αυτό άλλωστε, η Διοίκηση του ΟΑΕΔ προχώρησε στη σύναψη συμβάσεων με εταιρείες παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και μάλιστα, με απευθείας αναθέσεις, αλλά και σε πρόσληψη προσωπικού μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας με διάρκεια 5 μηνών. Είναι, όμως, προφανές ότι το προσωρινό αυτό προσωπικό ούτε την αναγκαία εμπειρία διαθέτει ούτε μπορεί να δημιουργήσει την αναγκαία σχέση εμπιστοσύνης με τα παιδιά και τους γονείς τους, λόγω ακριβώς της προσωρινότητας της τοποθέτησής του.

Όσον αφορά την παροχή σίτισης, πρέπει να σημειωθεί ότι, προ της διαθεσιμότητας του βοηθητικού προσωπικού, η μέση ημερήσια δαπάνη για σίτιση 50 παιδιών ήταν 75 ευρώ ενώ, με την ανάθεση του έργου αυτού σε εταιρεία catering, η δαπάνη εκτοξεύτηκε στα 150 ευρώ περίπου, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων πρώην ΟΕΕ στον ΟΑΕΔ.

Παρόλο που έχουν υποβληθεί επανειλημμένα αιτήματα προς το Υπουργείο Εργασίας από τη Διοίκηση του Οργανισμού για την τοποθέτηση υπαλλήλων στους ΒΝΣ στο πλαίσιο της κινητικότητας [υπ αρ. πρωτ. 85592/14-10-2013, 94357/11-11-2013 και 96868/18-11-2013 έγγραφα του Διοικητή του ΟΑΕΔ προς το Υπουργείο Εργασίας], μέχρι και σήμερα καμία τοποθέτηση δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Επιπλέον, σύμφωνα με το νέο οργανόγραμμα του ΟΑΕΔ, οι ΒΝΣ αποτελούν άτυπες οργανικές μονάδες του Οργανισμού, υπαγόμενες στη Δ/νση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, και λειτουργούν ουσιαστικά με βάση αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν εύλογα ανησυχία στους υπαλλήλους των ΒΝΣ, στους υπαλλήλους που τελούν σε διαθεσιμότητα από το Σεπτέμβριο αλλά και στους γονείς οι οποίοι εμπιστεύονται τα παιδιά τους στους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του ΟΑΕΔ σχετικά με το μέλλον των ΒΝΣ και το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας τους, με σοβαρότατες κοινωνικές συνέπειες.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάστε:

1) Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη, ασφαλή και συνεχιζόμενη λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών του ΟΑΕΔ;

2) Για ποιους λόγους οι ΒΝΣ αναφέρονται ως άτυπες οργανικές μονάδες στο Οργανόγραμμα του Οργανισμού και ποιες οι συνέπειες αυτής της κατηγοριοποίησης για τη λειτουργία τους;

3) Έχει διαβιβαστεί το από 14-10-2013 αίτημα της Διοίκησης του ΟΑΕΔ για τοποθέτηση υπαλλήλων στους ΒΝΣ στο πλαίσιο της κινητικότητας από το Υπουργείο Εργασίας προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και ποια η πορεία του αιτήματος αυτού;

4) Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε επανατοποθέτηση των υπαλλήλων του ΟΑΕΔ που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα από το Σεπτέμβριο του 2013 μέσα από τη διαδικασία της κινητικότητας και, μάλιστα, εντός του οριζομένου 8μήνου;

Και παρακαλείστε να καταθέσετε τις από 26−8−2013 και 13−9−2013 αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, σχετικά με την αξιολόγηση δομών και τη στελέχωση του ΟΑΕΔ καθώς και τις εκθέσεις αξιολόγησης στις οποίες βασίστηκαν οι ως άνω αποφάσεις.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αναγνωστάκης Δημήτρης

Μάρκου Κατερίνα

                        







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια αποτελούν προσωπικές απόψεις των συμμετεχόντων, και με κανέναν τρόπο δεν εκφράζουν την άποψη της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΦΩΝΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Σε κάθε περίπτωση όμως η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια τα οποία είναι υβριστικού ή συκοφαντικού περιεχομένου. Ανώνυμα σχόλια απορρίπτονται.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...